The Adaptable Carbine Stock-Light (ACS-L) is a slimmed-down, lightweight, version of Magpul’s popular ACS stock. The ACS-L provides extra maneuverability by eliminating the ACS’s side storage compartments, while retaining the wide, sloping top for a secure, comfortable cheekweld. Also retained is the storage compartment in the tail of the stock, and the friction locking system that prevents unwanted wobble after extending the stock. Includes a reversible socket for QD pushbutton sling swivels and a 1" sling loop molded in the toe of the stock. The .3" thick rubber recoil pad can be replaced by Magpul Tactical Recoil Pads (sold separately). The ACS-L Buttstock Kit includes the following items: Mil-Spec buffer tube Carbine buffer Chrome Silicone recoil spring Receiver end plate Receiver extension castle nut
SPECS: Reinforced molded polymer, Black, Dark Earth, or O.D. Green. 8" OAL, 2¼" wide, 5½" high. 12.8 oz. wt. Length of pull adjustment range: 3¼"; 15" LOP, extended; 11¾" LOP, retracted.
Der Adaptable Carbine Stock-Light (ACS-L) ist eine schlankere, leichtere Version des beliebten ACS Stocks von Magpul. Der ACS-L bietet zusätzliche Beweglichkeit, indem die seitlichen Stauraumfächer des ACS entfernt wurden, während die breite, geneigte Oberseite für eine sichere, bequeme Wangenauflage erhalten bleibt. Ebenfalls erhalten bleibt das Stauraumfach am Ende des Stocks sowie das Reibungssperrsystem, das unerwünschtes Wackeln nach dem Ausfahren des Stocks verhindert. Enthält eine umkehrbare Buchse für QD-Druckknopf-Schlingen und eine 1" Schlingenöse, die in die Fusssohle des Stocks eingeformt ist. Das 0,3" dicke Gummi-Rückstosspolster kann durch Magpul Tactical Recoil Pads (separat erhältlich) ersetzt werden. Das ACS-L Buttstock Kit enthält folgende Artikel: Mil-Spec Buffer Tube, Carbine Buffer, Chrom-Silikon Rückstossfeder, Receiver Endplatte, Receiver Extension Castle Nut.
SPECS: Verstärkter, geformter Polymer, Schwarz, Dark Earth oder O.D. Grün. 8" Gesamtlänge, 2¼" breit, 5½" hoch. 12,8 oz. Gewicht. Verstellbereich der Längenanpassung: 3¼"; 15" LOP, ausgefahren; 11¾" LOP, eingefahren.