Whether or not you're looking to outfit your top-of-the-line tactical rifle with an easily cleaned, low-friction bolt-carrier group or you're aiming for a period-correct Model 601 or even an XM16E1, then the Brownells AR-15 Chrome Bolt Carrier Groups are a great option to finish off your build. Each of these Brownells AR-15 Chrome Bolt Carrier Groups features a bolt machined from 9130 tool steel sitting inside of a carrier machined from durable 8620 hardened steel. Both of these essential components, as well as the extractor, gas key and cam pin, are all plated with chrome to provide protection against corrosion, as well as offer a slick, low-friction surface for smoother operation and easier cleaning. These bolt-carrier groups are built to work in any rifle chambered in 5.56 NATO, .223 Remington or 300 Blackout. However, they are not compatible with full-auto lower receivers. For those looking to finish up a retro build, the Brownells AR-15 Chrome Bolt Carrier Groups can be had with or without forward-assist serrations. The non-serrated model is correct for use on early AR-15s, like the Air Force Model 601, while the serrated model is correct for the early XM16E1 rifles of the mid-1960s.
Que tu cherches à équiper ton fusil tactique haut de gamme avec un groupe de transport de culasse à faible friction et facile à nettoyer, ou que tu vises un modèle 601 d'époque ou même un XM16E1, les groupes de transport de culasse chromés AR-15 de Brownells sont une excellente option pour terminer ta construction. Chacun de ces groupes de transport de culasse chromés AR-15 de Brownells possède une culasse usinée en acier outil 9130, placée dans un transporteur usiné en acier durci 8620. Ces deux composants essentiels, ainsi que l'extracteur, la clé à gaz et le goupille de came, sont tous plaqués au chrome pour offrir une protection contre la corrosion, ainsi qu'une surface lisse et à faible friction pour un fonctionnement plus fluide et un nettoyage plus facile. Ces groupes de transport de culasse sont conçus pour fonctionner dans n'importe quel fusil chambré en 5.56 NATO, .223 Remington ou 300 Blackout. Cependant, ils ne sont pas compatibles avec des récepteurs inférieurs en mode automatique. Pour ceux qui souhaitent terminer une construction rétro, les groupes de transport de culasse chromés AR-15 de Brownells peuvent être obtenus avec ou sans stries d'assistance avant. Le modèle non strié est correct pour une utilisation sur les premiers AR-15, comme le modèle 601 de l'Air Force, tandis que le modèle strié est correct pour les premiers fusils XM16E1 des années 1960.