Highly recommended for both heavy recoiling 1911s and also 1911s with shorter than Gov't Model slides. The Extreme Service firing pin stop is CNC machined out of an oil-quenching tool steel that was chosen for a balance of impact and wear resistance, with a GI hardness is 44-50Rc. The Extreme Service FPS is made .482" wide so it can be fitted to your slide and extractor to prevent extractor "clocking". It has chamfered fitting pads on each side to make your job easier and the FPS fit better into the slide. It has a 3/64" radius machined on the bottom rear corner and a 3 degree angle at the top rear face, both of which act to take away mechanical advantage from the slide when it's cocking the hammer, by moving the contact point to the bottom of the hammer face. This will retard the initial movement of the slide, slowing its rearward speed a little. This will allow short length 1911s to have less imbalance between the slide's speed and the magazine spring's force on the last couple of rounds, reducing the bolt over base type of malfunctions caused by the slide outrunning the magazine spring.
Sehr empfehlenswert für sowohl stark rückstossende 1911s als auch 1911s mit kürzeren Schlitzen als dem Gov't Model. Der Extreme Service Schlagbolzenstop ist CNC-gefräst aus einem ölgehärteten Werkzeugstahl, der für ein Gleichgewicht zwischen Schlag- und Verschleissfestigkeit ausgewählt wurde, mit einer GI-Härte von 44-50Rc. Der Extreme Service FPS ist .482" breit, sodass er an deinen Schlitten und Extraktor angepasst werden kann, um ein "Clocking" des Extraktors zu verhindern. Er hat gefaste Anpassungspunkte auf jeder Seite, um dir die Arbeit zu erleichtern und damit der FPS besser in den Schlitten passt. An der unteren hinteren Ecke ist ein 3/64" Radius gefräst, und an der oberen hinteren Fläche ein 3-Grad-Winkel, die beide dazu beitragen, den mechanischen Vorteil des Schlittens beim Spannen des Hammers zu verringern, indem der Kontaktpunkt zur Unterseite der Hammerfläche verschoben wird. Dies verlangsamt die anfängliche Bewegung des Schlittens und reduziert dessen rückwärtige Geschwindigkeit ein wenig. Dadurch haben kürzere 1911s weniger Ungleichgewicht zwischen der Geschwindigkeit des Schlittens und der Kraft der Magazinfeder bei den letzten paar Patronen, was die Art von Fehlfunktionen verringert, bei denen der Schlitten die Magazinfeder überholt.