Multi-port brake softens felt recoil and reduces muzzle rise. A single expansion chamber and 42 total ports, 21 on each side, angled 7° forward, provide maximum recoil control. Gunsmithing required. Comes with a .220" (nominal) diameter exit hole that must be opened up to .020" larger than bullet diameter. Can be enlarged to allow bullets up to .44 caliber. Rear exterior of comp can be machined to conform to barrel.
SPECS: 4140 steel, chrome moly (CM), in the white or 416 stainless steel (SS), satin finish. 2-5⁄8" (6.6cm) long. Outside diameter; #4 - 1" (2.5cm), .865" (22mm).
Altro...
Il freno di bocca multi-port riduce il rinculo percepito e limita l'innalzamento della bocca. Una singola camera di espansione e 42 porte totali, 21 su ciascun lato, angolate di 7° in avanti, forniscono il massimo controllo del rinculo. Richiesta competenza di armi. Viene fornito con un foro di uscita di .220" (nominale) che deve essere ampliato a .020" più grande del diametro del proiettile. Può essere ingrandito per consentire proiettili fino a .44 calibro. La parte posteriore dell'esterno del compensatore può essere lavorata per adattarsi al cilindro.
SPECS: acciaio 4140, cromomolibdeno (CM), in bianco o acciaio inossidabile 416 (SS), finitura satinata. Lunghezza di 2-5⁄8" (6.6cm). Diametro esterno; #4 - 1" (2.5cm), .865" (22mm).
Altro...
Punteggi dei clienti per SHREWD #4 MUZZLE BRAKE 22 CALIBER 5/8-24 CHROME MOLY SILVER
Numero di punteggi: 2
Da brownells.com: 2
Punteggio medio: 5
They really work!(04.05.2011)
Can be machined into a barrel contour. Really does reduce recoil and muzzle jump. My 300WSM shoots like a 243Win with it on. Take it off, and my 18-pound rifle jumps four inches off the bag. Nothing at all wrong or deficient about this product. Have four of them on various other rifles. Love them. Just ordered another...
excellent addition to any barrel(02.06.2014)
I use this brake fitted to a 6.5 Grendel bull barrel (20"). The brake can be turned to match the barrel diameter without any problems, but you must adjust cutting speed in your lathe for the necessary interrupted cuts.
I first threaded a short segment to fit the brake and used this to hold the brake in the 3-jaw chuck with the tailstock live center in the brake muzzle. The brake can then be turned to match the barrel diameter. There is plenty of metal to do this operation.
The bore was then drilled to .020 over (N-letter drill for 6.5mm, as I recall). The brake did not fit my pre-threaded barrel muzzle flush. Instead of fitting a crush washer I machined a spacer to match the brake and barrel diameter by using the holding fixture that I machined. I inserted a steel washer behind the brake and then turned the washer to the diameter of the finished brake.
To install the brake so that it can be removed yet will not loosen, I used Permatex non-hardenening sealant--the kind you use for automotive water pump gaskets--to seal the barrel threads.
This is a nice brake that is a lot less work than machining a complete one out of a piece of stock. All my work was done using a 6" Atlas lathe and standard tooling.
N. prodotto: 860100425 SHREWD #4 MUZZLE BRAKE 22 CALIBER 5/8-24 CHROME MOLY SILVER Parti Fabbricante: NONE Il freno di bocca multi-port riduce il rinculo percepito e limita l'innalzamento della bocca. Una singola camera di espansione e 42 porte totali, 21 su ciascun lato, angolate di 7° in avanti, forniscono il massimo controllo del rinculo. Richiesta competenza di armi. Viene fornito con un foro di uscita di .220" (nominale) che deve essere ampliato a .020" più grande del diametro del proiettile. Può essere ingrandito per consentire proiettili fino a .44 calibro. La parte posteriore dell'esterno del compensatore può essere lavorata per adattarsi al cilindro.
79.9CHF16CHF 79.90
*
Tempi di consegna circa 8-15 giorni dal magazzino negli Stati Uniti.
Il freno di bocca multi-port riduce il rinculo e l'innalzamento della bocca grazie a 42 porte angolate di 7°.
È richiesta lavorazione da armaiolo e il foro di uscita deve essere ampliato a .020" più grande del diametro del proiettile.
Può essere ingrandito per proiettili fino a .44 calibro e la parte esterna può essere lavorata per adattarsi alla canna.
Caratteristiche
Adatto per:
Universal Rifles
Dimensioni:
1
Filetti:
5/8-24
Finitura:
Silver
Materiale:
Chrome Moly
Peso della spedizione: 0.181kgAltezza di spedizione: 18mmLarghezza di spedizione: 117mmLunghezza di spedizione: 226mm
Dettagli dell'elemento
Made in Usa
N. prodotto: 860101425 SHREWD #4 MUZZLE BRAKE 22 CALIBER 5/8-24 SS SILVER Parti Fabbricante: NONE Il freno di bocca multi-port riduce il rinculo percepito e limita l'innalzamento della bocca. Una singola camera di espansione e 42 porte totali, 21 su ciascun lato, angolate di 7° in avanti, forniscono il massimo controllo del rinculo. Richiesta competenza di armi. Viene fornito con un foro di uscita di .220" (nominale) che deve essere ampliato a .020" più grande del diametro del proiettile. Può essere ingrandito per consentire proiettili fino a .44 calibro. La parte posteriore dell'esterno del compensatore può essere lavorata per adattarsi al cilindro.
79.9CHF1CHF 79.90
*
Tempi di consegna circa 8-15 giorni dal magazzino negli Stati Uniti.
Multi-port brake softens felt recoil and reduces muzzle rise. A single expansion chamber and 42 total ports, 21 on each side, angled 7° forward, provide maximum recoil control. Gunsmithing required. Comes with a .220" (nominal) diameter exit hole that must be opened up to .020" larger than bullet diameter. Can be enlarged to allow bullets up to .44 caliber. Rear exterior of comp can be machined to conform to barrel.
SPECS: 4140 steel, chrome moly (CM), in the white or 416 stainless steel (SS), satin finish. 2-5⁄8" (6.6cm) long. Outside diameter; #4 - 1" (2.5cm), .865" (22mm).
Altro...
Il freno di bocca multi-port riduce il rinculo percepito e limita l'innalzamento della bocca. Una singola camera di espansione e 42 porte totali, 21 su ciascun lato, angolate di 7° in avanti, forniscono il massimo controllo del rinculo. Richiesta competenza di armi. Viene fornito con un foro di uscita di .220" (nominale) che deve essere ampliato a .020" più grande del diametro del proiettile. Può essere ingrandito per consentire proiettili fino a .44 calibro. La parte posteriore dell'esterno del compensatore può essere lavorata per adattarsi al cilindro.
SPECS: acciaio 4140, cromomolibdeno (CM), in bianco o acciaio inossidabile 416 (SS), finitura satinata. Lunghezza di 2-5⁄8" (6.6cm). Diametro esterno; #4 - 1" (2.5cm), .865" (22mm).
Altro...
Punteggi dei clienti per SHREWD #4 MUZZLE BRAKE 22 CALIBER 5/8-24 CHROME MOLY SILVER
Numero di punteggi: 2
Da brownells.com: 2
Punteggio medio: 5
They really work!(04.05.2011)
Can be machined into a barrel contour. Really does reduce recoil and muzzle jump. My 300WSM shoots like a 243Win with it on. Take it off, and my 18-pound rifle jumps four inches off the bag. Nothing at all wrong or deficient about this product. Have four of them on various other rifles. Love them. Just ordered another...
excellent addition to any barrel(02.06.2014)
I use this brake fitted to a 6.5 Grendel bull barrel (20"). The brake can be turned to match the barrel diameter without any problems, but you must adjust cutting speed in your lathe for the necessary interrupted cuts.
I first threaded a short segment to fit the brake and used this to hold the brake in the 3-jaw chuck with the tailstock live center in the brake muzzle. The brake can then be turned to match the barrel diameter. There is plenty of metal to do this operation.
The bore was then drilled to .020 over (N-letter drill for 6.5mm, as I recall). The brake did not fit my pre-threaded barrel muzzle flush. Instead of fitting a crush washer I machined a spacer to match the brake and barrel diameter by using the holding fixture that I machined. I inserted a steel washer behind the brake and then turned the washer to the diameter of the finished brake.
To install the brake so that it can be removed yet will not loosen, I used Permatex non-hardenening sealant--the kind you use for automotive water pump gaskets--to seal the barrel threads.
This is a nice brake that is a lot less work than machining a complete one out of a piece of stock. All my work was done using a 6" Atlas lathe and standard tooling.