The LSFA, or Low Snag Forward Assist, for AR-15s is collaborative design brought to market by Forward Controls Design (FCD). The advent of the ambidextrous charging handle, along with other ambidextrous controls, is a boon for AR-15 users, but it is not without unintended consequences. The forward assist rim is in the path of the user's fingernail or knuckle if he uses the right handle of the charging handle to load/reload, the user can easily snag on the rim. FCD solution is a rimless forward assist (LDFA), available since 2015. LDFA does away with the rim found on the A2 forward assist. As the FA isn't an often-used control, the design forgoes the surface area offered by the rim and deems the smaller footprint justified. The LSFA (Low Snag Forward Assist) is the result of the collaboration between FCD and Jim Hodge of Hodge Defense Systems. With input Jordan Bowles the design incorporates attributes from both the LDFA and Mod2 forward assist. It has a smooth top and bottom to mitigate snagging, and increased plunger surface area, with its pad extending inward, towards the bore, creating a forward assist with the surface area Jim likes, and the low probability of snagging important to FCD. LSFA is a fusion of previous FCD and HDSI designs, from two companies known for their meticulous attention to detail and focus on duty grade, hard use weapons and components. CNC Billet construction, LSFA is machined from 4130 steel bar stock, heat treated with black nitride finish. No ducks were harmed in the manufacturing of the LSFA. Proudly designed and made in Texas, USA.
Il LSFA, o Low Snag Forward Assist, per AR-15 è un design collaborativo portato sul mercato da Forward Controls Design (FCD). L'avvento del manico di carica ambidestro, insieme ad altri controlli ambidestri, è un vantaggio per gli utenti AR-15, ma non è privo di conseguenze indesiderate. Il bordo del forward assist si trova nel percorso dell'unghia o del nocche di chi utilizza il manico destro per caricare/ricaricare, e l'utente può facilmente impigliarsi nel bordo. La soluzione di FCD è un forward assist senza bordo (LDFA), disponibile dal 2015. LDFA elimina il bordo presente nel forward assist A2. Poiché il FA non è un controllo utilizzato frequentemente, il design rinuncia all'area superficiale offerta dal bordo e considera giustificata la sua impronta più piccola. Il LSFA (Low Snag Forward Assist) è il risultato della collaborazione tra FCD e Jim Hodge di Hodge Defense Systems. Con il contributo di Jordan Bowles, il design incorpora caratteristiche sia del LDFA che del Mod2 forward assist. Ha una parte superiore e inferiore liscia per ridurre l'impigliamento e una superficie del pistone aumentata, con il suo pad che si estende verso l'interno, verso il foro, creando un forward assist con l'area superficiale che piace a Jim e la bassa probabilità di impigliamento importante per FCD. LSFA è una fusione dei precedenti design FCD e HDSI, da due aziende conosciute per la loro meticolosa attenzione ai dettagli e il focus su armi e componenti di grado operativo, per un uso intenso. Costruzione in CNC Billet, LSFA è lavorato da barre di acciaio 4130, trattato termicamente con finitura in nitruro nero. Nessun'anatra è stata danneggiata nella produzione del LSFA. Progettato e realizzato con orgoglio in Texas, USA.