Machined aluminum recoil buffer comes in three weights, so you can select the buffer that gives the best combination of recoil control and reliability in your carbine with an M4-type adjustable stock. All have a mil-spec polyurethane bumper, durable hard-anodized finish, and the Spike’s logo. ST-T1 is a standard-weight (3 oz.) buffer filled with low-density tungsten powder (LDTP) that eliminates the noise and shock caused by the hard reciprocating weights found in the original-style factory buffer. Aids in smoother cycling and helps minimize bolt bounce. ST-T2 is filled with high-density tungsten powder (HDTP) for extra weight (4.1 oz.) behind the carrier to reduce cycle rate. Help you stay on target in rapid-fire semi-auto operation and improves controllability in full-auto. ST-T3 gives the most aggressive reduction of felt recoil and bolt bounce with ultra-dense tungsten bar stock weights inside (5.4 oz.) for maximum recoil control in full-auto mode, suppressed weapons, or rifles that suffer from overgassing.
Le buffer de recul en aluminium usiné est disponible en trois poids, afin que tu puisses choisir celui qui offre la meilleure combinaison de contrôle du recul et de fiabilité pour ta carabine avec crosse réglable de type M4. Tous sont équipés d'un bumper en polyuréthane conforme aux spécifications militaires, d'une finition anodisée dure et du logo Spike's. Le ST-T1 est un buffer de poids standard (3 oz.) rempli de poudre de tungstène à faible densité (LDTP) qui élimine le bruit et le choc causés par les poids réciproques durs présents dans le buffer d'origine. Il aide à un cycle plus fluide et minimise le rebond de la culasse. Le ST-T2 est rempli de poudre de tungstène à haute densité (HDTP) pour un poids supplémentaire (4,1 oz.) derrière le transporteur afin de réduire la cadence de tir. Il t'aide à rester sur la cible lors des opérations semi-automatiques à tir rapide et améliore la contrôlabilité en mode full-auto. Le ST-T3 offre la réduction la plus agressive du recul ressenti et du rebond de la culasse avec des poids en barre de tungstène ultra-dense à l'intérieur (5,4 oz.) pour un contrôle maximal du recul en mode full-auto, sur des armes silencieuses ou sur des fusils qui souffrent de surpression.