Building on the success of the company's CZ 455 scope base, Area 419 aimed to produce the best-possible scope base for the popular CZ 457 rimfire rifle, one of the popular options for today's precision-rimfire competitions. The Area 419 CZ 457 1913 Improved Scope Rail includes a bubble level that ensures the rifle platform is absolutely level when pushing rimfire rounds out to the limits of the cartridge. Each Area 419 CZ 457 1913 Improved Scope Rail is machined from T7075 aluminum, using the company's in-house Haas 4-axis machining center, and the clamping system on the rail locks down with consistent force along the entire length of the rail for security and repeatability. The rail features 30 MOA of built-in elevation, and a 15-MOA rail is also available. Other highlights of the Area 419 CZ 457 1913 Improved Scope Rail include an increased length that allows users to push their optics farther forward on the rail for better eye relief. The built-in level can be easily seen at the rear of the rail without removing your head from the stock for a shot.
Costruendo sul successo della base ottica CZ 455 dell'azienda, Area 419 ha mirato a produrre la migliore base ottica possibile per il popolare fucile a percussione CZ 457, una delle opzioni più apprezzate per le competizioni di precisione a percussione di oggi. La base ottica Area 419 CZ 457 1913 Improved Scope Rail include un livello a bolla che garantisce che la piattaforma del fucile sia assolutamente in piano quando si spingono i colpi a percussione ai limiti della cartuccia. Ogni Area 419 CZ 457 1913 Improved Scope Rail è lavorata da un alluminio T7075, utilizzando il centro di lavorazione Haas a 4 assi dell'azienda, e il sistema di bloccaggio sulla guida si fissa con una forza costante lungo l'intera lunghezza della guida per sicurezza e ripetibilità. La guida presenta 30 MOA di elevazione integrata, ed è disponibile anche una guida da 15 MOA. Altri punti salienti della Area 419 CZ 457 1913 Improved Scope Rail includono una lunghezza aumentata che consente agli utenti di spingere le loro ottiche più in avanti sulla guida per un migliore comfort visivo. Il livello integrato può essere facilmente visto nella parte posteriore della guida senza dover rimuovere la testa dal calcio per un colpo.