Mil-spec never dies, but it's way past its prime. When it comes to ARs, the smaller the part, the less people think about it. But that doesn't mean there's not room for improvement almost everywhere you look. Both in design and manufacturing, there are always gains to be made. The JP Enhanced Cam Pin retains every critical Mil-spec dimension of the part but improves on both design and finish. A smoother operating system with lower overall wear in the components is the result. In addition to receiving our low-friction QPQ finish, our Enhanced Cam Pins are also machined thicker than the usual undersized dimension of standard pins. An undersized pin drops right in but allows slop in the relationship between bolt, bolt carrier and cam pin. Looseness in these parts stresses the cam pin hole of the bolt during cycling, which is why bolt breakage is so common at this point. It also wears the cam pin faster as the carrier wears into the material at the bearing points. A tighter pin with low-friction coating cuts all this wear down dramatically.
Il mil-spec non muore mai, ma ha superato il suo apice. Quando si parla di AR, più piccolo è il pezzo, meno la gente ci pensa. Ma questo non significa che non ci sia spazio per miglioramenti praticamente ovunque si guardi. Sia nel design che nella produzione, ci sono sempre guadagni da ottenere. Il JP Enhanced Cam Pin mantiene ogni dimensione critica del mil-spec del pezzo, ma migliora sia il design che la finitura. Il risultato è un sistema operativo più fluido con un'usura complessiva inferiore nei componenti. Oltre a ricevere la nostra finitura QPQ a bassa frizione, i nostri Enhanced Cam Pins sono anche lavorati in modo più spesso rispetto alle dimensioni sottodimensionate dei pin standard. Un pin sottodimensionato si inserisce facilmente, ma consente gioco nella relazione tra il bullone, il carrier del bullone e il cam pin. Il gioco in questi pezzi stressa il foro del cam pin del bullone durante il ciclo, motivo per cui la rottura del bullone è così comune in questo punto. Inoltre, usura il cam pin più rapidamente mentre il carrier si consuma nel materiale nei punti di supporto. Un pin più stretto con rivestimento a bassa frizione riduce drasticamente tutta questa usura.