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BIS, G43X/48 (Backup Iron Sight, G43X/G48) is a collaboration between Ameriglo and FCD. Specifically made for Glock G43X and G48, these sights are based on the superb Ameriglo GL-527 with a front sight height of 0.450", and a rear sight height of 0.554", this sight sets provide lower 1/3 co-witness with the Trijicon RMRcc when used with our OPF-G43X/43, RMRcc on G43X and G48. BIS, G43X/48 consists of the following: Front sight, available with either green Tritium and white outline (no serrations), or serrated front sight, no tritium or white outline. Rear sight, serrated. BIS, G43X/48 is slightly different from GL-527 on which it's based. These FCD particular changes are: Tritium option for the front sight. Front sight back strap angle is steeper (25 degrees on the serrated, non-tritium front sight, 20 degrees on non-serrated, tritium front sight) to mitigate snagging when the pistol is drawn from and out of the holster where it's likely to encounter clothing, and the front sight's top corners are softened. Rear sight is horizontally serrated. Designed and made in the USA. Special thanks to the professionals at Ameriglo https://ameriglo.com/ that made this project possible, Forward Controls Design are grateful for their willingness to work with a small outfit for shared customers / users. G43X/49 with RMRcc is approved by many agencies, most of which require red dot pistols be equipped with metallic, co-witnessing backup sights for both on and off duty use. BIS, G43X/48 was created with them in mind. NOTE: if you don't have a sight pusher or the equipment to install rear sights, please bring it to a qualified and competent gunsmith to perform the installation. It's not uncommon to have to fit the rear sight to the dovetail, a competent gunsmith should be well familiar with the reason and method. Forward Controls Design have seen more than enough expensive muzzle devices ruined by "gunsmiths" that used a screw driver to install them instead of a torque wrench, and hand tightened optics plate screws when a torque value is clearly noted in multiple places. Rather than being loose (easy to install), Forward Controls Design prefer the sights be tight, so it won't be knocked off zero easily. Tolerances of the dovetail and sights also come into play, which results in some being easier, while others are harder to install. A qualified gunsmith can deal with these easily.  
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Référence: 430103595
FORWARD CONTROLS DESIGN GLOCK G43X/G48 BACKUP IRON SIGHT WITH NO TRITIUM
Ref Fabricant: BIS, 43X/48, NO 697566711145 BIS, G43X/48 (Backup Iron Sight, G43X/G48) est une collaboration entre Ameriglo et FCD. Spécialement conçu pour Glock G43X et G48, ces viseurs sont basés sur le superbe Ameriglo GL-527 avec une hauteur de viseur avant de 0,450" et une hauteur de viseur arrière de 0,554". Cet ensemble de viseurs offre un co-witness inférieur à 1/3 avec le Trijicon RMRcc lorsqu'il est utilisé avec notre OPF-G43X/43, RMRcc sur G43X et G48. BIS, G43X/48 se compose de ce qui suit : Viseur avant, disponible avec soit Tritium vert et contour blanc (sans stries), soit un viseur avant strié, sans tritium ni contour blanc. Viseur arrière, strié. BIS, G43X/48 est légèrement différent du GL-527 sur lequel il est basé. Ces changements spécifiques de FCD sont : Option Tritium pour le viseur avant. L'angle du dos du viseur avant est plus raide (25 degrés sur le viseur avant strié, non-tritium, 20 degrés sur le viseur avant non-strié, tritium) pour éviter l'accrochage lors du tir à partir d'un étui où il est susceptible de rencontrer des vêtements, et les coins supérieurs du viseur avant sont adoucis. Le viseur arrière est strié horizontalement. Conçu et fabriqué aux États-Unis. Un grand merci aux professionnels d'Ameriglo https://ameriglo.com/ qui ont rendu ce projet possible, Forward Controls Design leur est reconnaissant pour leur volonté de travailler avec un petit groupe pour des clients/utilisateurs partagés. G43X/49 avec RMRcc est approuvé par de nombreuses agences, dont la plupart exigent que les pistolets à point rouge soient équipés de viseurs de secours métalliques, co-witnessing pour un usage en service et hors service. BIS, G43X/48 a été créé en pensant à eux. REMARQUE : si tu n'as pas de pousse-viseur ou l'équipement pour installer les viseurs arrière, apporte-le à un armurier qualifié et compétent pour effectuer l'installation. Il n'est pas rare de devoir ajuster le viseur arrière au dovetail, un armurier compétent devrait être bien familiarisé avec la raison et la méthode. Forward Controls Design a vu plus que suffisamment de dispositifs de bouche coûteux ruinés par des "armuriers" qui ont utilisé un tournevis pour les installer au lieu d'une clé de couple, et qui ont serré à la main les vis de la plaque d'optique alors qu'une valeur de couple est clairement indiquée à plusieurs endroits. Plutôt que d'être lâches (faciles à installer), Forward Controls Design préfère que les viseurs soient serrés, afin qu'ils ne soient pas facilement décalés. Les tolérances du dovetail et des viseurs entrent également en jeu, ce qui fait que certains sont plus faciles à installer, tandis que d'autres le sont plus difficilement. Un armurier qualifié peut gérer cela facilement.
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Délai de livraison environ 8-15 jours depuis l'entrepôt des États-Unis.
Caractéristiques: Manufacture: Glock Modèle: 48, 43X Style: Serrated

Points forts

  1. Le BIS, G43X/48 est conçu pour le Glock G43X et G48, offrant un co-witness inférieur à 1/3 avec le Trijicon RMRcc.
  2. Disponible avec des options de viseur avant Tritium ou strié, le viseur arrière est strié horizontalement.
  3. Installation recommandée par un armurier qualifié pour éviter des dommages, car des ajustements peuvent être nécessaires au dovetail.

Caractéristiques

Manufacture: Glock Modèle: 43X,48 Style: Serrated Poids du colis: 0.363kg Hauteur d'expédition: 5mm Largeur d'expédition: 152mm Longueur d'expédition: 102mm UPC : 697566711145

Détails de l'article

Fabriqué au USA




Améliore ton Glock G43X/G48 avec le Backup Iron Sight de Forward Controls Design. Précision et fiabilité garanties! ✨

BIS, G43X/48 (Backup Iron Sight, G43X/G48) is a collaboration between Ameriglo and FCD. Specifically made for Glock G43X and G48, these sights are based on the superb Ameriglo GL-527 with a front sight height of 0.450", and a rear sight height of 0.554", this sight sets provide lower 1/3 co-witness with the Trijicon RMRcc when used with our OPF-G43X/43, RMRcc on G43X and G48. BIS, G43X/48 consists of the following: Front sight, available with either green Tritium and white outline (no serrations), or serrated front sight, no tritium or white outline. Rear sight, serrated. BIS, G43X/48 is slightly different from GL-527 on which it's based. These FCD particular changes are: Tritium option for the front sight. Front sight back strap angle is steeper (25 degrees on the serrated, non-tritium front sight, 20 degrees on non-serrated, tritium front sight) to mitigate snagging when the pistol is drawn from and out of the holster where it's likely to encounter clothing, and the front sight's top corners are softened. Rear sight is horizontally serrated. Designed and made in the USA. Special thanks to the professionals at Ameriglo https://ameriglo.com/ that made this project possible, Forward Controls Design are grateful for their willingness to work with a small outfit for shared customers / users. G43X/49 with RMRcc is approved by many agencies, most of which require red dot pistols be equipped with metallic, co-witnessing backup sights for both on and off duty use. BIS, G43X/48 was created with them in mind. NOTE: if you don't have a sight pusher or the equipment to install rear sights, please bring it to a qualified and competent gunsmith to perform the installation. It's not uncommon to have to fit the rear sight to the dovetail, a competent gunsmith should be well familiar with the reason and method. Forward Controls Design have seen more than enough expensive muzzle devices ruined by "gunsmiths" that used a screw driver to install them instead of a torque wrench, and hand tightened optics plate screws when a torque value is clearly noted in multiple places. Rather than being loose (easy to install), Forward Controls Design prefer the sights be tight, so it won't be knocked off zero easily. Tolerances of the dovetail and sights also come into play, which results in some being easier, while others are harder to install. A qualified gunsmith can deal with these easily.  
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